Sidor

4 april 2009

kungen & prinsen

god kväll!

Hade stora planer denna helgen. Skulle har skrivit 2 examinationer idag och sen skulle jag och Rasmus åkt in till Helsingborg på surprise party för Daniel. Vi skulle träffats på Olympiabowling för en timmes bowling och sen gått och ätit på Bonasera. Men så har inte fallet blivit. Petter har haft nästan 40 gradig feber sen i onsdags och idag så var han så pass dålig att vi var tvungna att åka in till akuten. Jag trodde han hade fått halsfluss för han kunde inte äta eller svälja. och han har gråvita fläckar på mandlarna.
(här sitter vi och väntar på läkaren. mindre roligt tyckte Petter. )

Vi fick ta ett halsprov och 2 stycken stick i fingret för att konstatera att det inte var någon halsfluss. Han har en hög sänka så läkaren trodde att det eventuellt kunde vara körtelfeber. men det kan ta uppåt en vecka innan det visar sig. det som gäller nu är vätska och åter vätska om han inte kan äta. Så håll tummarna nu så att febern försvinner och att detta bara har varit en stark infektion i kroppen.

Lie hade sagt i går att hon kunde sitta här hemma med Petter och Emil om vi ville iväg i kväll. Men med erfarenhet så vill man alltid ha sin mamma eller pappa hemma när man e sjuk. så vi har haft en jobbig/solig/trött eftermiddag. Petter piggna till nu på kvällen så vi får hoppas att det håller i sig nu.

Här sitter kungen och prinsen som Petter kallar dom och lägger pussel innan läggdags. Själv har jag fått smeknamnet bajskorv. (brukar vara pappa som heter det i vanliga fall och jag e bäst...:( ett skämt mellan oss tre ) men jag vet att när det gäller så e mamma alltid bäst..:)






Och Emil e oxå hemma, men jag behöver nog inte gå in mer på vad han gör. (chattar och kollar tv) men jag ska försöka få ut honom till oss i storarummet. Alltid kul att få umgås..:)

ses snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar