Sidor

28 mars 2010

Många funderingar...

Som ni alla vet så har jag jobbat inom äldreomsorgen en tid nu. Trivs väldigt bra med det och framför allt så trivs jag väldigt bra med vårdtagarna och mina arbetskamrater. Men allt det ska splittras nu i juni och jag har blivit erbjuden ett vik på hemvården. Meningen var att jag skulle sommarvikariera ute i hemvården pga att jag har körkort och det är okej tänkte jag. Sen blev jag inkallad till chefen som undrade om jag inte kunde tänka mig börja i hemvården redan nu den 5 april.Blev lite ställd men sen samtidigt väldigt smickrad. Tjänsten är lite högre och det schema som jag får nu i 2 månader är gudomligt. :) Så jag tacka ja för är det denna vägen jag behöver gå för att få en fasttjänst så tar jag den. Plus att jag behöver komma över mina fördomar kring hemvården. Kanske får jag dom bekräftade, kanske så är det inte som jag tänkt mig. Vilket fall som helst så kan jag inte uttala mig förrän jag har prövat på det. :) Visst sen så får man höra mycket negativt och lite positivt kring hemvården så mina tankar går runt i skallen just nu. Har jag gjort rätt... Sen så finns alltid funderingar på om man ska vidare utbilda sig till antingen barn undersköterska eller sjuksköterska medans man är ung.
Ja jag vet inte, tiden får utvisa allt helt enkelt.

Ses snart igen

2 kommentarer:

  1. Kör på det som känns rätt petra! Vi ses på förfesten hos mig i alla fall!

    SvaraRadera
  2. givetvis ses vi hemma hos dig den 9 april. kram

    SvaraRadera