Sidor

22 maj 2009

TORSDAG

Hello!





Igår var en givande dag. Under dagen så var vi i väg på skånedjurpark med Petters dagis. Ett väldigt bra insiativ ifrån föräldragruppen.Tack för en trevlig dag. Vädret var oxå kanon fint. Såg ngt som gjorde mig mäktad imponerad. När vi gick runt och tittade på alla djuren så stannade vi upp lite extra vid getterna för att titta påderas små bäbisar. Och där står det en gethona vars slemhinnepropp hade gått och hon hade "värkar". Men hon var helt oberörd och gick där och käka gräs som om inget höll på att hända. Shit så hade jag oxå velat uppleva mina förlossningar. ...Tänk att bara ligga där i sjukhus sängen och käkagod mat och kolla på tv medans man gick in i värkar. Hallelulia vilken känsla.... Tyvärr så ville ingen stå kvar och vänta på att det lilla undret skulle titta ut. Det kunde ju ta ngn timme till, så vi vandrade vidare. Men geten har all min respekt...:)


Petter & Melvin i lektagen

Söta linslusen Fanny


Matdax för sälarna


Denna söta lilla björnunge klättrade upp på stängslet för att bli fotad
Själv höll jag på att kissa på mig när den kom upp där...hahaha


Bustagna små björnungar












Grilldax för vi föräldrar var hungriga....

Ses snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar