Sidor

7 maj 2009

Metod övningar

>
Hello!

pust, börjar bli lite nervös inför morgondagens metod övningar. vi ska få lära oss att ta blodprover och en massa annat. jag vet förvisso att vi inte kommer att få ta blodprov på varandra. bara stick i fingret, men endå, jag som e sprut rädd och allt. men man måste väl komma över det oxå någon gång. jag börjar bli svettig om händerna redan nu bara jag tänker på det. jag visste ju att denna dagen skulle komma.... jag kanske inte ska jobba på sjukhuset utan enbart med äldre. det e inget fel på det för jag tycker det är underbart att jobba med äldre. men jag skulle vilja bli narkossköterska oxå... men då innebär det att jag kommer att få sätta dropp och en massa annat... svälj.......
jag hoppas hoppas att ingen ska ta "sänkan" på mig, för då kommer jag antagligen att nita den som gör det.. ha ha ha ha
ja ja vi får se vad som händer i morgon. en sak e säker i allafall, jag kommer att sova som en kratta i natt.
annars rullar allt på här hemma. emil kom hem i förrgår med ett knäsom inte var från denna värld. dom hade varit och sprungit uppe i pålsjöskog när han halkade på en bunke löv. ramla och slog i sitt knä. tre riktigt djupa sår som såg sådär ut. som tur var har jag precis läst sårvård så jag kunde öva på honom..:) inget ont som inte för något gott med sig.. ha ha ha ha
då var det inte så farligt för han hade ingen känsel i knäet men i morse när jag skulle göra vid det var det värre. stackare..
han e i väg nu i kväll igen och tränar så vi får se vad han kommer hem och har gjort idag.:) han anser att det är mitt fel att han e så klumpig pga att jag själv är fruktansvärt klumpig.:)
nej nu ska jag sätta mig med en kopp the och honung för jag börjar bli lite förkyld
och sen ska jag ta ett varmt bad.


ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar