Sidor

29 april 2010

På väg

Idag så gick jag ner till dagis för att hämta Petter. Vädret var så underbart plus att jag inte hade någon bil i heller.:)

Dom var i skogen och min lilla älskling hade precis vaknat efter sin middagslur. Jag sa att vi skulle gå hem genom hagarna och plocka lite vitsippor till pappa. Och det tyckte han skulle bli så mysigt. Vi gick där och prata och filosofera om allt humlor varför dom fanns, hur det kunde vara att ko bajs var brun/svart när det var färskt och att det sen var som torrt hö. ( enligt Petter). Vi stannade till och plockade det lite vitsippor och jag plockade antagligen lite för många för helt plötsligt säger Petter till mig: - nej mamma, nu e det slut fjammsat nu vill jag gå hem så kom nu. :) jag föll ut i skratt för jag har aldrig hört honom använda ordet fjammsat.

2 kommentarer:

  1. Nu tycker jag du fjammsat klart i hevården o ka komma tillbaks till oss!

    SvaraRadera
  2. inte visste jag att jag var så saknad inne i huset.:) tyvärr har jag sommar vik i patrullen hela sommaren men sen efter det vet man aldrig. :)

    SvaraRadera