Sidor

12 november 2009

vaccination

usch börjar ångra mig att jag tog den jädrans sprutan. jag har klarat mig i flera år utan att få influensan men nu så känns det som man har det pga den sprutan. jag hade i och för sig varit lite halvkrasslig i början på veckanmen kände mig helt okej i onsdags. vårdcentralen ringde i går och sa att mitt vaccin hade kommit och att jag var välkommen ner direkt. när jag fick det beskedet så började jag tveka. men i och med att man jobba inom vården så körde jag dit. hämtade petter på dagis och berättade för honom vad jag skulle göra. då sa han - men mamma det ordnar sig. det är inte farligt. :)
han har redan tagit den och han gjorde inte en min utan han blev mest chockad att det var klart så snabbt och att han inte känt något. han e ju inte som sin mamma SPRUTRÄDD...
sagt och gjort så har jag tagit den. men fy tusan vad jag har mått dåligt. kände inget direkt i går utan mest ont i armen. men sen efter jag varit på emils hockey match så började febern komma krypandes. jag hade febertoppar hela natten och kräktes som en kalv. har haft ont i kroppen hela dagen och varit otroligt trött. febern har kommit och gått hela dagen/kvällen. och armen känns som om någon har slagit sönder den helt och hållet.
men detta ska väl oxå gå över och jag läste någonstans att dom som blir dåliga utan sprutan hade blivit ännu sämre utav svininfluensan. så det finns väl någon mening med det hela.

ses snart igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar